Pazarlama nedir:



Pazarlama, bir ürün veya hizmetin tanıtımı ve satışı etrafında geliştirilen bir dizi strateji ve yöntemden oluşan bir disiplindir . Kelime pazarlaması, İspanyolca’nın pazarlama olarak çevrildiği İngilizce’den türetilmiştir.
Pazarlama, hem pazarın hem de Seo hizmeti  çalışmasını ve analizini kapsar. Buna ek olarak, aynı zamanda en ticari çabaları tüketici dikkatini çekmek ve marka veya şirkete bağlılığını sağlamak için bir ürünü veya hizmeti sağlamak için tavsiye edilen şey değerlendirir.


American Marketing Associatio n tarafından Pazarlama Düşüncesinde Lider olarak seçilen Amerikalı, ekonomist ve pazarlama uzmanı Philip Kotler'e göre pazarlama , sosyal ve idari bir süreçtir .

Bu ihtiyaç ve toplum ile ürün ve alışverişini sunmak istiyoruz bir grup insan içeren bir sosyal süreçtir ve iş başarıya ulaşmak için çeşitli önerileri ve fikirleri planlamak, düzenlemek ve uygulamak gerekir çünkü idari olduğunu.

Pazarlamanın temel işlevi, prensip olarak, insanların ne istediğini ya da istediğini belirlemek ve oradan üretim ya da hizmeti geliştirmektir. Yani, pazarlama çalışmaları tüketicinin ihtiyaçlarını araştırır ve daha sonra verimli bir şekilde tatmin eder.

Pazarlamacı olarak bilinen pazarlamacı , pazar araştırması, ekonomik analiz, iletişim çalışmaları ve diğerlerinin yanı sıra, pazarın ihtiyaçlarını karşılayan kaliteli bir ürün veya hizmet sunmak için çeşitli görevlerin yerine getirilmesinden sorumludur. tüketici.

Ayrıca bakınız:

Pazarlama .
Ürün .
Pazarlama uzmanı, faaliyetlerini 4P'nin pazarlama karması , ürün veya hizmet, satış noktası veya dağıtım, fiyat ve promosyon olarak bilinen bir dizi unsur üzerine odaklamaktadır .

pazarlama karması şirkete kritiktir için çok az bir yatırım ve artan karlılık ayağı ile iş hedeflerine elde ederiz.

Bu nedenle, bir şirketin yönetiminde pazarlama, ürün veya hizmetlerin yaratılması, planlanması ve geliştirilmesi ve tüketicinin etrafındaki satış stratejileri gibi bir dizi faaliyeti kapsamaktadır.

Bu anlamda, bir pazarlama planının önemi , güçlü noktaların nasıl üstesinden gelineceğini ve zayıf noktaların nasıl üstesinden gelineceğini, tehdit ve fırsatları gözlemlemeyi, amaçlanan hedeflere ulaşmak için stratejiler çizmeye yardımcı olmayı ve takip edilecek farklı fazların uygulama seviyesi.

Bu nedenle, pazarlama, diğerleri arasında turizm pazarlaması, sosyal pazarlama, spor pazarlaması, politik pazarlama gibi farklı iş alanlarında kullanılabilir.

Pazarlama hedefleri
Pazarlamanın ana hedefleri vardır:

Bir ürünün veya hizmetin tüketimini arttırın.
Bir ürün veya hizmetin görünürlüğünü genişletin.
Tüketici ihtiyaçlarını karşılar.
Pazarı eğitin.
Tüketici ile ilişki kurmak ve güçlendirmek.
Dijital pazarlama
İnternetin sağladığı kapsam ve sosyal Kurumsal Seo   genişletilmesi ile, tüketicinin ve müşterinin bir yaklaşımla yaklaştığı ve şirketin sunduğu ürün ve hizmetlerle ilgili görüşlerin izlendiği bir pazarlama stratejisi ortaya çıktı.

Buna karşılık dijital pazarlama, farklı dijital ortamlarda ürün ve hizmet için pazarlama stratejilerinin uygulanmasıdır.

Dijital pazarlama iletişimi, halkla ilişkiler ve reklamcılığı kapsar, yani herhangi bir medyada bir ürün veya hizmet için her türlü stratejiyi içerir. İnternet formatlarında dijital medya ile pazarlama stratejileri genellikle dijital reklamlarla gerçekleştirilmektedir.

Ayrıca bakınız:

Dijital reklamcılık .
SEO .
Sosyal pazarlama
Sosyal pazarlama, kişiyi, toplum lehine ve kendi çıkarları için bir davranış benimsemeye ikna etmek veya ikna etmek için farklı ticari pazarlama tekniklerinin uygulanmasıdır.

Bu nedenle toplumun veya toplumun refahı için sosyal programlarda ortaklaşa faaliyet gösteren kamu ve özel sektör şirketlerinin olduğu görülmektedir.

Viral pazarlama
Viral pazarlama, adından da anlaşılacağı gibi, farklı sosyal ağları araştırmak için pazarlama tekniklerini uygular ve böylece ürün veya hizmetin en iyi şekilde açığa çıkarılmasını ve tanınmasını sağlar.

Ayrıca, viral pazarlama, diğerleri arasında ağız, e-posta, haberci programları gibi farklı iletim araçlarıyla yapılabilir.

Viral pazarlama, insanları eğlenceli ve ilginç içerikleri paylaşmaya davet ediyor. Bu teknik genellikle bir ürün veya hizmet hakkında bilgi biriktirmeyi amaçlayan bir marka tarafından desteklenir ve video klipler, etkileşimli flash oyunlar, resimler ve diğerleri gibi çeşitli araçlar kullanır.

İlişki pazarlaması
İlişki pazarlaması, sadakat hedefi ile hedef kitlesinden gelen bir cevabı provoke etmek için bir veya daha fazla araç kullanan etkileşimli bir sistemdir.

Çoğu şirket müşteri sadakatini sağlamak için bilgi teknolojilerinden geçer, en çok kullanılan strateji CRM'dir ( Müşteri İlişkileri Yönetimi ).

Doğrudan pazarlama
Doğrudan pazarlama, bir müdahale ya da acil müdahale için tüketicilerle farklı doğrudan bağlantılara atıfta bulunmaktadır.

Doğrudan pazarlama stratejilerini artırmak için şirketlerin en çok kullandıkları teknikler arasında: e-posta, telefonla pazarlama, doğrudan satış, doğrudan posta, SMS pazarlaması, diğerleri arasında.

Gerilla pazarlama
Gerilla pazarlama, bir hedefe ulaşmak için kullanılan geleneksel olmayan ve düşük maliyetli pazarlama stratejileri ve teknikleri kümesidir. Gerilla terimi Jay Conrad Levinson tarafından oluşturuldu ve 1984 yılında popüler hale getirildi.

Gerilla pazarlama, genel olarak, küçük Seo uzmanı, posterler, web siteleri, aktörler, insan grupları, e-postalar gibi mecralar aracılığıyla, kamuya aktarmak istediğiniz mesajda yaratıcılık ve yaratıcılığı bir kenara bırakmadan kullanılır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Piç kurusu nedir?

Bir Backdraft nedir?

Gaijin nedir?