Pazarlama nedir:
Pazarlama, bir ürün veya
hizmetin tanıtımı ve satışı etrafında geliştirilen bir dizi strateji ve
yöntemden oluşan bir disiplindir . Kelime pazarlaması, İspanyolca’nın pazarlama
olarak çevrildiği İngilizce’den türetilmiştir.
Pazarlama, hem pazarın hem de
Seo hizmeti çalışmasını ve analizini kapsar.
Buna ek olarak, aynı zamanda en ticari çabaları tüketici dikkatini çekmek ve
marka veya şirkete bağlılığını sağlamak için bir ürünü veya hizmeti sağlamak
için tavsiye edilen şey değerlendirir.
American Marketing Associatio
n tarafından Pazarlama Düşüncesinde Lider olarak seçilen Amerikalı, ekonomist
ve pazarlama uzmanı Philip Kotler'e göre pazarlama , sosyal ve idari bir
süreçtir .
Bu ihtiyaç ve toplum ile ürün
ve alışverişini sunmak istiyoruz bir grup insan içeren bir sosyal süreçtir ve
iş başarıya ulaşmak için çeşitli önerileri ve fikirleri planlamak, düzenlemek
ve uygulamak gerekir çünkü idari olduğunu.
Pazarlamanın temel işlevi,
prensip olarak, insanların ne istediğini ya da istediğini belirlemek ve oradan
üretim ya da hizmeti geliştirmektir. Yani, pazarlama çalışmaları tüketicinin
ihtiyaçlarını araştırır ve daha sonra verimli bir şekilde tatmin eder.
Pazarlamacı olarak bilinen
pazarlamacı , pazar araştırması, ekonomik analiz, iletişim çalışmaları ve
diğerlerinin yanı sıra, pazarın ihtiyaçlarını karşılayan kaliteli bir ürün veya
hizmet sunmak için çeşitli görevlerin yerine getirilmesinden sorumludur.
tüketici.
Ayrıca bakınız:
Pazarlama .
Ürün .
Pazarlama uzmanı,
faaliyetlerini 4P'nin pazarlama karması , ürün veya hizmet, satış noktası veya
dağıtım, fiyat ve promosyon olarak bilinen bir dizi unsur üzerine
odaklamaktadır .
pazarlama karması şirkete
kritiktir için çok az bir yatırım ve artan karlılık ayağı ile iş hedeflerine
elde ederiz.
Bu nedenle, bir şirketin
yönetiminde pazarlama, ürün veya hizmetlerin yaratılması, planlanması ve
geliştirilmesi ve tüketicinin etrafındaki satış stratejileri gibi bir dizi faaliyeti
kapsamaktadır.
Bu anlamda, bir pazarlama
planının önemi , güçlü noktaların nasıl üstesinden gelineceğini ve zayıf
noktaların nasıl üstesinden gelineceğini, tehdit ve fırsatları gözlemlemeyi,
amaçlanan hedeflere ulaşmak için stratejiler çizmeye yardımcı olmayı ve takip
edilecek farklı fazların uygulama seviyesi.
Bu nedenle, pazarlama,
diğerleri arasında turizm pazarlaması, sosyal pazarlama, spor pazarlaması,
politik pazarlama gibi farklı iş alanlarında kullanılabilir.
Pazarlama hedefleri
Pazarlamanın ana hedefleri
vardır:
Bir ürünün veya hizmetin
tüketimini arttırın.
Bir ürün veya hizmetin
görünürlüğünü genişletin.
Tüketici ihtiyaçlarını
karşılar.
Pazarı eğitin.
Tüketici ile ilişki kurmak ve
güçlendirmek.
Dijital pazarlama
İnternetin sağladığı kapsam
ve sosyal Kurumsal Seo
genişletilmesi ile, tüketicinin ve müşterinin bir yaklaşımla
yaklaştığı ve şirketin sunduğu ürün ve hizmetlerle ilgili görüşlerin izlendiği
bir pazarlama stratejisi ortaya çıktı.
Buna karşılık dijital
pazarlama, farklı dijital ortamlarda ürün ve hizmet için pazarlama
stratejilerinin uygulanmasıdır.
Dijital pazarlama iletişimi,
halkla ilişkiler ve reklamcılığı kapsar, yani herhangi bir medyada bir ürün
veya hizmet için her türlü stratejiyi içerir. İnternet formatlarında dijital
medya ile pazarlama stratejileri genellikle dijital reklamlarla
gerçekleştirilmektedir.
Ayrıca bakınız:
Dijital reklamcılık .
SEO .
Sosyal pazarlama
Sosyal pazarlama, kişiyi,
toplum lehine ve kendi çıkarları için bir davranış benimsemeye ikna etmek veya
ikna etmek için farklı ticari pazarlama tekniklerinin uygulanmasıdır.
Bu nedenle toplumun veya
toplumun refahı için sosyal programlarda ortaklaşa faaliyet gösteren kamu ve
özel sektör şirketlerinin olduğu görülmektedir.
Viral pazarlama
Viral pazarlama, adından da
anlaşılacağı gibi, farklı sosyal ağları araştırmak için pazarlama tekniklerini
uygular ve böylece ürün veya hizmetin en iyi şekilde açığa çıkarılmasını ve
tanınmasını sağlar.
Ayrıca, viral pazarlama,
diğerleri arasında ağız, e-posta, haberci programları gibi farklı iletim
araçlarıyla yapılabilir.
Viral pazarlama, insanları
eğlenceli ve ilginç içerikleri paylaşmaya davet ediyor. Bu teknik genellikle
bir ürün veya hizmet hakkında bilgi biriktirmeyi amaçlayan bir marka tarafından
desteklenir ve video klipler, etkileşimli flash oyunlar, resimler ve diğerleri
gibi çeşitli araçlar kullanır.
İlişki pazarlaması
İlişki pazarlaması, sadakat
hedefi ile hedef kitlesinden gelen bir cevabı provoke etmek için bir veya daha
fazla araç kullanan etkileşimli bir sistemdir.
Çoğu şirket müşteri
sadakatini sağlamak için bilgi teknolojilerinden geçer, en çok kullanılan
strateji CRM'dir ( Müşteri İlişkileri Yönetimi ).
Doğrudan pazarlama
Doğrudan pazarlama, bir
müdahale ya da acil müdahale için tüketicilerle farklı doğrudan bağlantılara
atıfta bulunmaktadır.
Doğrudan pazarlama
stratejilerini artırmak için şirketlerin en çok kullandıkları teknikler
arasında: e-posta, telefonla pazarlama, doğrudan satış, doğrudan posta, SMS
pazarlaması, diğerleri arasında.
Gerilla pazarlama
Gerilla pazarlama, bir hedefe
ulaşmak için kullanılan geleneksel olmayan ve düşük maliyetli pazarlama
stratejileri ve teknikleri kümesidir. Gerilla terimi Jay Conrad Levinson
tarafından oluşturuldu ve 1984 yılında popüler hale getirildi.
Gerilla pazarlama, genel
olarak, küçük Seo uzmanı,
posterler, web siteleri, aktörler, insan grupları, e-postalar gibi mecralar
aracılığıyla, kamuya aktarmak istediğiniz mesajda yaratıcılık ve yaratıcılığı
bir kenara bırakmadan kullanılır.
Yorumlar
Yorum Gönder