Kompulsif Alışveriş Nedir?



Kompulsif alışveriş, birisinin alışveriş yapmaya mecbur kaldığı bir süreç bağımlılığı biçimidir . Bu tür bir işlem bağımlılığı, zorlayıcı harcamaların büyük miktarlarda para harcamasıyla sonuçlandığı gerçeğini yansıtarak, zorlayıcı harcamalar olarak da bilinir. Destek gruplarından özel tedaviye kadar, Seo hizmeti  alışverişi ele almak için çeşitli tedaviler kullanılabilir.

“Alışverişe bağımlı” olmak için gülünç görünebilir olsa da, zorlayıcı alışveriş aslında ciddi bir sorundur. Zorlayıcı alışveriş yapan kişiler aslında kontrolden çıkmış oluyorlar, yani para harcamalarını durduramıyorlar. Alış verişlerini gizlemelerine neden olan alışverişle ilgili utanç ya da suçluluk duygusu geliştirebilirler ve kendilerini zorla harcamaların bir sonucu olarak ciddi bir mali sıkıntı içinde bulabilirler.

Zorlu alışverişe dair bazı belirtiler düzenli olarak belirlenen bir bütçeyi kırarak , daha iyi hissetmek için alışveriş yapmak, bir bütçe belirleyememek, alışveriş seferlerini gizlemek ve kredi kartlarında aşırı yüksek bakiyeler oluşturmak anlamına gelir. Bir kompulsif alışveriş de ayıp bir satın alma etrafında gelişir ve satın alma iade edildiği bir dönüş döngüsü girebilir, ama alışveriş mağazasında daha fazla öğe satın alır. Dürtüsel alışveriş yapan kişiler, bazıları uymayan veya aşırı derecede pratik olmayan geniş bir ürün yelpazesi Seo uzmanı  alma eğilimindedir.

ilan
Kronik bir kompulsif alışverişçi sürekli olarak kendilerini daha iyi hissetmeye ve bir aldatmaca olarak alışverişe ve para harcamalarına bağımlı hale gelir. Diğerleri tatil stresine, başarısız ilişkilere veya işteki sorunlara yanıt olarak zorlayıcı olabilir. Birçoğumuz kendimizi depresyon ya da huzursuz edici olaylara yanıt olarak özel bir şeye tabi tutmuşken, özel bir muamele için bütçe belirleme ve bu bütçenin içinde kalmak ile kontrolün dışına çıkan bir harcama çılgınlığı arasında belirgin bir fark var.

Zorlayıcı alışveriş için tedavi, sorunun temel nedenlerini tanımlamaya ve alışkanlığı kırmaya odaklanır. Zorlayıcı Kurumsal Seo   yatkın kişiler, genellikle kredi kartlarına sahip olmaktan, çok özel bütçeler ve alışveriş beklentileri belirlemekten ve sıradan alışverişe çok dikkat etmekten kaçınmaları için teşvik edilir. Örneğin, işletmeler kapandığında pencere alışverişi yapılabilir veya dürtü alımından kaçınmak için evde para bırakılabilir. Zorlayıcı bir müşteri, bir destek grubundan yardım isteyebilir veya arkadaşlara ve aileye, duruma saygı göstermesini ve bağımlılık davranışlarını tetiklemekten kaçınmasını isteyebilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Piç kurusu nedir?

Bir Backdraft nedir?

Gaijin nedir?