Kompulsif Alışveriş Nedir?
Kompulsif alışveriş,
birisinin alışveriş yapmaya mecbur kaldığı bir süreç bağımlılığı biçimidir . Bu
tür bir işlem bağımlılığı, zorlayıcı harcamaların büyük miktarlarda para
harcamasıyla sonuçlandığı gerçeğini yansıtarak, zorlayıcı harcamalar olarak da
bilinir. Destek gruplarından özel tedaviye kadar, Seo hizmeti alışverişi
ele almak için çeşitli tedaviler kullanılabilir.
“Alışverişe bağımlı” olmak
için gülünç görünebilir olsa da, zorlayıcı alışveriş aslında ciddi bir
sorundur. Zorlayıcı alışveriş yapan kişiler aslında kontrolden çıkmış
oluyorlar, yani para harcamalarını durduramıyorlar. Alış verişlerini
gizlemelerine neden olan alışverişle ilgili utanç ya da suçluluk duygusu
geliştirebilirler ve kendilerini zorla harcamaların bir sonucu olarak ciddi bir
mali sıkıntı içinde bulabilirler.
Zorlu alışverişe dair bazı
belirtiler düzenli olarak belirlenen bir bütçeyi kırarak , daha iyi hissetmek
için alışveriş yapmak, bir bütçe belirleyememek, alışveriş seferlerini gizlemek
ve kredi kartlarında aşırı yüksek bakiyeler oluşturmak anlamına gelir. Bir
kompulsif alışveriş de ayıp bir satın alma etrafında gelişir ve satın alma iade
edildiği bir dönüş döngüsü girebilir, ama alışveriş mağazasında daha fazla öğe
satın alır. Dürtüsel alışveriş yapan kişiler, bazıları uymayan veya aşırı
derecede pratik olmayan geniş bir ürün yelpazesi Seo uzmanı alma
eğilimindedir.
ilan
Kronik bir kompulsif
alışverişçi sürekli olarak kendilerini daha iyi hissetmeye ve bir aldatmaca
olarak alışverişe ve para harcamalarına bağımlı hale gelir. Diğerleri tatil
stresine, başarısız ilişkilere veya işteki sorunlara yanıt olarak zorlayıcı
olabilir. Birçoğumuz kendimizi depresyon ya da huzursuz edici olaylara yanıt
olarak özel bir şeye tabi tutmuşken, özel bir muamele için bütçe belirleme ve
bu bütçenin içinde kalmak ile kontrolün dışına çıkan bir harcama çılgınlığı
arasında belirgin bir fark var.
Zorlayıcı alışveriş için
tedavi, sorunun temel nedenlerini tanımlamaya ve alışkanlığı kırmaya odaklanır.
Zorlayıcı Kurumsal Seo
yatkın kişiler, genellikle
kredi kartlarına sahip olmaktan, çok özel bütçeler ve alışveriş beklentileri
belirlemekten ve sıradan alışverişe çok dikkat etmekten kaçınmaları için teşvik
edilir. Örneğin, işletmeler kapandığında pencere alışverişi yapılabilir veya
dürtü alımından kaçınmak için evde para bırakılabilir. Zorlayıcı bir müşteri,
bir destek grubundan yardım isteyebilir veya arkadaşlara ve aileye, duruma
saygı göstermesini ve bağımlılık davranışlarını tetiklemekten kaçınmasını
isteyebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder