'Comps' nedir
"Comps", "
karşılaştırılabilir " için kısa . Bir perakende şirketinin bir önceki yıla
kıyasla aynı mağaza satışına başvurabilir ve analistler tarafından yıldan yıla
elma-elma karşılaştırmaları yapmak için Seo hizmeti .
Özellikle, bir şirketin gelir artışını en az bir yıl açık olan mağazaların
yarattığı satışlara göre karşılaştırır.
Sıradaki
AYNI MAĞAZA SATIŞLARI
ORGANIK BÜYÜME
APPLE APP STORE
KARŞILAŞTIRILABILIR FIRMA
ANALIZI - CCA
'Comps' AŞAĞI AŞAĞI
Karşılaştırılabilir aynı
mağaza satışları olarak da bilinen comps metriği, analistler ve yatırımcılar
tarafından , yeni mağazalara kıyasla, satışların büyüme oranının eski
mağazalara ne kadar bağlı olduğunu belirlemek için kullanılıyor . Bazı büyük
perakende zincirleri aylık bazda hesaplar.
Yeni Mağazalar vs Eski
Mağazalar Satış
Yıldan az bir süredir açık
olan mağazalara yeni mağazalar denir. Yeni mağazalar hiçbir şeyden
başlayamadıkları için yüksek büyüme oranlarına sahip olacaklar. Sonuç olarak,
tüm perakende zinciri için büyüme oranı hesaplamasında yeni mağazalar dahil,
genel olarak yapay olarak yüksek büyüme oranı sonuçları verebilir. Comps
metriği yalnızca bir yıldan eski olan mağazalar için sonuçları
karşılaştırdığından, metrik, genel firma için gerçek büyümenin daha iyi bir
göstergesidir.
Analistler, tipik olarak bir
şirketin şirketlerinin her dönem için yükseldiğini duymaktan hoşlanır. Bu, bir
şirketin tüketicilerinin bir önceki döneme kıyasla malları için daha fazla
ödeme yapmaya istekli olduklarına ve / veya mağazaya daha sık gelmeye ve aynı
miktarda daha fazla harcama yapmaya istekli olduklarına dair iyi bir
göstergedir. Anahtar, şirketin sadece yeni mağaza açmakla kalmadan gelirde bir artış
görmesidir.
Comps Hesaplama
Bir şirketin satış büyüme Kurumsal Seo
, önceki yıla ait satışların
cari yıl satışlarından çıkarılması ve daha sonra bir önceki yıla göre
ayrılmasıyla hesaplanır. Örneğin, A şirketinin geçen yıl 2 milyon dolar gelir
elde etmesi ve bu yıl 4 milyon dolar olması durumunda, büyüme oranını
belirleyen hesaplama 4 milyon dolar eksi 2 milyon $ 'lık 2 milyon dolar ya da%
100'dür. Meraklı bir yatırımcı biraz daha derine iner ve yeni mağazalara göre
büyümenin ne kadar olduğunu eski mağazalara kıyasla sorgular. Yatırımcı,
şirketin bu yıl 3 milyon dolarlık satışının yeni mağazalardan üretildiğini ve
sadece 1 milyon dolarlık satışın daha uzun süre açık olan mağazalardan
geldiğini öğreniyor. Comp satışlarını hesaplamak için, yatırımcı yeni
mağazalardan satış içermez. Yeni hesaplama, 1 milyon dolar eksi 2 milyon dolar,
2 milyon dolar veya -% 50'dir. Mağaza satışları dolduğunda, şirketin mevcut
mağazalarında satış artışı yaptığı anlamına gelir. Toplam satış Seo uzmanı arttığında
ve mağazaların fiyatları düştüğünde, şirketin büyümesini sürdürmek için yeni
mağazaların açılmasından elde ettiği gelirin çoğunu ürettiği anlamına gelir; bu
da bir kargaşa işareti olabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder